Az remek, ha vannak vállalkozás ötletei valakinek, de sosem az az igazán nagy dolog. Alapvetően ez önmagában semmit nem ér, nagyon sokaknak vannak vállalkozás ötletei. Mitől lesz egy vállalkozás ötlet érték? Erről szól a Client Maker Kft. cikke:
Megvalósulhat-e minden vállalkozás ötlet a Client Maker Kft. szerint?
Az igazi vízválasztó az, hogy valaki képes-e ténylegesen, éveken keresztül, lépésről lépésre kőkemény munkával megvalósítani a vállalkozás ötletét. Tud-e tervezetten haladni a kijelölt útján, és az ehhez szükséges feltételeket folyamatosan biztosítani. Alkalmas-e arra, hogy újra és újra megújuljon, a fejlődési lépcsőket megugorja, és ne bukjon el rajtuk – véli a Client Maker Kft. szakértője.
Gyakran tapasztaljuk, hogy valakinek van egy ötlete, és hihetetlenül felülértékeli, hogy az valójában mennyit is ér. Ez nem azt jelenti, hogy rossz vagy életképtelen az ötlet, csak önmagában még nem képvisel értéket.
A Facebook sztori
Bizonyára te is emlékszel a Facebook alapítása körüli jogvitára. Egy egyetemi környezetben két helyi elit tanuló kitalálta, hogy kellene valami rendszer, egy társasági oldal a diákok számára. Se informatikai tudásuk (megvalósítás), sem pénzük (finanszírozás) nem volt hozzá, csak egy ötlet, ami kicsiben népszerűnek tűnt, de nagyban nem tudták vállalkozássá tenni. Ekkor ismerkedtek meg Mark Zuckerberggel, aki hozzátette tudását, továbbfejlesztette, vagyis megvalósította, kidolgozta a további lépéseket, nagyban gondolkodott, és következetesen végig is vitte a projektet. Évekkel később, amikor a Facebook hatalmasra nőtte ki magát, és hatalmas összegeket ért, az eredeti ötlet kitalálói pert indítottak Zuckerberg ellen. Megnyerték? Nem. Mert az ötlet ugyan jó volt, de jóval kisebb értéket képviselt, mint amit Zuckerberg hozzátett.
Mit lehet tenni, hogy a vállalkozás ötlet ne csak ötlet maradjon?
A Client Maker Kft. szakértői tanácsadása nagyon sokat segít. Átláthatóvá teszi, hogy ha van egy jó ötleted, hogyan építs hozzá egy jó munkamódszert, és hogyan gazdálkodj az erőforrásaiddal.
Ezenkívül, ami nagyon fontos: elemzi a kockázatokat. A legtöbb vállalkozás ötlet ugyanis merő álmodozás. Mindenképpen kell egy kívülálló, aki nem kötődik érzelmi alapon az ötlethez, mert az álom mellé a kőkemény realitást is oda kell tenni. Így kaphatunk teljes képet arról, hogy mennyire életképes az ötletünk.
Általában az mutatkozik meg, hogy egy közepesnél rosszabb ötlet is simán termelhet sok pénzt, hogyha kitartó, működőképes, hatékony menedzsment áll mögé. A Client Maker Kft. ebben is ügyfelei segítségére tud lenni.
Szeretnéd, ha kiderülne, a te vállalkozás ötleted életképes-e? Kérd a Client Maker Kft. vállalkozás ötleteket segítő tanácsadását itt!